![]() |
![]() |
![]() |
![]() Projekty w programie e-Twinning PROJECT: CULTURES IN PICTURES - REPORT 2017/2018 FRANCE, POLAND, ITALY, TURKEY TASK ONE: ME AND MY CULTURE ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TASK TWO: VISION OF FOREIGNERS ON OUR COUNTRIES ![]() ![]() ![]() TASK THREE: ADVENT CALENDAR WITH FILMS AND SURPRISES ![]() TASK FOUR: OUR COUNTRIES IN IMAGES THROUGH ACROSYIC POEMS ![]() ![]() TASK FIVE: ACTING OUT OUR FESTIVALS ![]() ![]() ![]() ![]() TASK SIX: PICTURING OUR CULTURE IN CREATIVE WRITING ![]() ![]() THE STORY BY TEAM 3: PEACE IS THE BEST DISCOVERY • In an Archaelogical Museum, in Bursa in Turkey, there were 3 friends called Mike, Rayan and Pauline who worked there. This museum exhibited archaeological artfacts found there and around the city. • One day, They decided to go on holiday in Palermo, in Italy. • In this city they visited the "Palazzo Normanno", that was built in 1130 and it's the oldest royal residence in Europe. It's one of the most visited monuments of the island. In this building, they found a strange item: a parchment paper with many hieroglyphics. Rayan and Mike could decipher the text on the parchment, which showed them a message: '' the secret code is in the mines in Wieliczka ''. • In Wieliczka, in Cracow, there was a mine that was used for the extraction of salt from the 13th century to 1996. • Mike wasn't interested in that message and he decided to return to Bursa. • Pauline was a brave girl and she flew to Cracow in order to find the mine. Unfortunately, she had two problems to find them: some thieves and gunfires. • She arrived to the mine and she found two thieves who threatened her with gunshots and kidnapped her. • Mike was scared because he hadn't had news from Pauline, and decided to leave to look for her. • Once they arrived, Mike didn't have any information about her and decided to look for her in the mines. During his desperate research he found the secret place in which he two thieves were hiding Pauline, but he was discovered and was led to the thieves' den. Finally, the two hostages managed to escape through a sewer but were discovered and were locked up in the prison of the mine. During those awful days another prisoner was caught: he was the most famous Italian hieroglyphic researcher. He managed to rob the code before he was caught, and he studied it all day long in prison in order to decipher it. The code was a message of peace: "We will never reveal how our treasures are hidden, because wealth means death." • Finally the thieves were caught by the Polish Police that was looking for them and released the three researchers who became famous for their discovery. Pauline decided to give a lecture in some States to promulgate the message of peace on the parchment: the population who wrote that message had already understood that the people of the future can kill for richness. Award Ceremony on Malta - Rozdanie nagród na Malcie W dniach 26-28.10 2017 odbyła się ceremonia wręczenia nagród w programie edukacyjnym UE eTwinning oraz coroczna konferencja reprezentantów biur narodowych programu eTwinning, ambasadorów tego programu oraz nauczycieli różnych przedmiotów ze szkół podstawowych i średnich oraz przedszkoli zaangażowanych w projekty edukacyjne. Uroczystość uświetnili swoja obecnością komisarze ds. edukacji oraz przedstawiciele ministerstw z 41 krajów. Miło nam poinformować, że w tym niecodziennym wydarzeniu wzięła udział nauczycielka j. angielskiego ZS w Chorzelowie p. Agnieszka Czepiżak od lat realizująca projekty edukacyjne, która wystąpiła tym razem w roli koordynatora i przedstawiciela nagrodzonej drużyny w grze dydaktycznej pt. Pryzmat włączenia. W kwietniu br. wraz z grupą uczennic z kl. 6 zajęłyI miejsce wśród ponad 1000 szkół europejskich. Innowacyjne wyzwanie podjęły uczennice: Martyna Gaj, Wiktoria Kania, Julia Totoń i Magdalena Stępień, które co tydzień rozwiązywały zadania na platformie elektronicznej z różnych dziedzin wiedzy. Pryzmat to symbolicznym kamieniem harmonii i zgody między narodami Europy. Pewnego dnia został skradziony, dlatego uczniowie wyruszyli w drogę pełną zagadek, aby ten kamień odzyskać. Co tydzień otrzymywali zadanie od tajemniczego Mr Z. , który zaszyfrował zadania w postaci puzzli. Celem było prawidłowe rozwiązanie wszystkich zadań i zdobycie tzw. kamieni włączenia ukrytych w różnych miastach Europy. Po rozwiązaniu zadania ukazywało się zdjęcie miasta z tabletem, który zawierał szczegółowe informacje dotyczące zadania i wędrował do skrzyni zdobytych wiadomości. np. zasady gry w szachy, sudoku, symetrię liter względem osi, znajomość nut, układu okresowego pierwiastków, reakcji chemicznych, wzorów matematycznych oraz alfabetu Morse’a, znajomość liter greckich i sentencji łacińskich. Nagrody dla uczniów zostały ufundowane przez Biuro Narodowe eTwinninga i EuroSchoolnet w Brukseli – to gry planszowe ‘Europe matters – a question of value’, natomiast dla nauczycielki był to kilkudniowy wyjazd na Maltę i udział w konferencji, ceremonii wręczenia nagród oraz warsztatach prezentujących najciekawsze projekty edukacyjne w europejskich szkołach. AC
PRISM OF INCLUSON – GRA DYDAKTYCZNA ![]() 5 kwietnia grupa uczennic z 6a rozpoczęła przygodę w międzynarodowej grze dydaktycznej w programie UE e-Twinning zatytułowanej „Pryzmat włączenia”, która potrwa do 14.06.17r. Pryzmat włączenia oznacza symboliczny kamień harmonii i zgody między narodami Europy. Ponieważ został skradziony, uczniowie wyruszyli w drogę pełną zagadek, aby ten kamień odzyskać. Co tydzień dostają zadanie od tajemniczego Mr Z. Najpierw trzeba ułożyć puzzle,a następnie rozwiązać zagadkę, aby zdobyć kolejny tablet włączenia społecznego. Gra rozgrywana jest na platformie Moodle programu e-Twinning. Jej celem jest zebranie wszystkich kamieni włączenia poprzez rozszyfrowanie zagadek z różnych dziedzin nauki, a jednocześnie poznanie ciekawostek o miastach Europy oraz treści konwencji praw człowieka. Główną nagrodą dla zwycięzców jest wycieczka na Maltę oraz cenne nagrody rzeczowe. Liczy się poprawność, tempo i czas rozwiązywania zadań. Utworzona drużyna w składzie: Martyna Gaj, Wiktoria Kania, Magdalena Stępień i Julia Totoń pod kierunkiem koordynatorek p. A. Czepiżak i p. E. Pieróg oraz przy konsultacjach z p. R. Flis zmagała się do tej pory z następującymi zadaniami:
1. Droga czerwonej kapusty - okazała się reakcją chemiczną, skąd odczytaliśmy nazwę - Roma. 2. Droga do… - była zagadką muzyczną, dzięki znajomości nut i zagraniu poprawnie melodii, pojawił się napis Dublin. 3. Gra Bingo zawiodła nas do Bruxelles – również dzięki znajomości układu okresowego pierwiastków . 4. Po rozegraniu partii szachowej – odkryliśmy miejscowość w Norwegii - Mollebukta 5. Złudzenie optyczne pozwoliło nam rozpoznać matematyczne kształty figur a rozwiązaniem była Sevilla. 6. Znajomość łaciny i alfabetu Morse’a wskazały drogę do Paris. 7. Ta zagadka to wiedza z weksylologii – znajomość flag świata, wskazała - Brivibas w Rydze (Łotwa). Przed nami jeszcze 3 tygodnie zadań i rywalizacja z drużynami z innych krajów europejskich e-Twinnersów! A oto przykładowe strony z zadaniami: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A oto pakiet naszej zdobytej wiedzy: ![]() Catch the beat -2012 http://www.zs-chorzelow.pl/index.php/aktualnosci/197-midzynarodowa-konferencja-etwinning-w-aachen-niemcy http://www.zs-chorzelow.pl/index.php/aktualnosci/257-program-etwinning-catch-the-beat http://www.zs-chorzelow.pl/index.php/aktualnosci/527-szkoa-pod-palmami-erasmus http://www.zs-chorzelow.pl/index.php/aktualnosci/557-dzie-tolerancji-rowni-cho-roni German Polish penpals 2015 http://www.zs-chorzelow.pl/index.php/aktualnosci/558--projekt-e-twinning-my-german-penpals Introduction ![]() Quizes about Polish & German pupils ![]() ![]() ![]() Tourist attractions – Polish & Geman e-books |
|
||