E-learning

 

NASZE SUKCESY

 

SOCRATES


 

WAŻNE STRONY

























Bezpieczna Szkoła

http://bezpieczna-szkola.com/bezpieczna-szkola-2012-i-tura.html

BIP

SONDA

Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
 
PDF Drukuj Email
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA
 
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” jest uchwalonym przez Radę Ministrów programem wieloletnim na lata 2016-2020, w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. Cel ten realizowany jest przez finansowe wsparcie modernizacji, budowy lub przebudowy placówek bibliotecznych w mniejszych miejscowościach, oraz bieżące uzupełnianie zbiorów bibliotek publicznych i szkolnych o nowości wydawnicze.

W 2019 roku Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Chorzelowie  otrzymała wsparcie finansowe:

Całkowity koszt programu: 15000,00
Kwota przyznanego wsparcia finansowego: 12000,00 zł
Wkład Gminy Mielec: 3000,00 zł
Liczba zakupionych książek: 785

Program składa się z trzech priorytetów. Biblioteki szkolne realizują:

Priorytet 3 -  Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.


I. Zasięgnięcie opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w sprawie zakupu książek

1. Ankieta dla uczniów kl. IV-VIII „To warto przeczytać”
2. Zapoznanie Rady Rodziców z  Listą  „Propozycja książek do zakupu”
3. Pogadanka-głosowanie kl. I-III „Takie książki powinny być w bibliotece”
4. Indywidualne rozmowy z uczniami, rodzicami, nauczycielami – sporządzenie listy ciekawych i potrzebnych książek.

Ponadto  przy wyborze książek pomocna była analiza recenzji i blogów książkowych  fundacji „Cała Polska czyta Dzieciom”- książki ze Złotej listy,  portalu internetowego „Czas dzieci”, „Rodzinne czytanie” -przewodnik po dobrych książkach. Najlepsze książki młodzieżowe TOOP10- czytaj. pl.
 
II. Podjecie współpracy z bibliotekami: publiczną i pedagogiczną (zakres współpracy)

1. Konsultacja z bibliotekarzami bibliotek: publicznej i pedagogicznej w sprawie zainteresowań dzieci i młodzieży „Co najchętniej dzieci/ młodzież czytają”. Konsultacje w sprawie zakupu książek. Wymiana doświadczeń z bibliotekarzami powiatu mieleckiego (sieć współpracy).
2. Udział uczniów w lekcjach bibliotecznych w bibliotece publicznej (kl. I-III, zerówka)
3.Udział uczniów w imprezach organizowanych przez bibliotekę publiczną „Noc bibliotek”, „Narodowe czytanie”, „Wakacje z kulturą”
4. Zwiedzanie wystaw w Bibliotece Publicznej SOKiS w Chorzelowie ( „101rocznica Odzyskania Niepodległości, Artyści o niepodległości”, „Egzotyczne ptaki” )
5. Udział w konkursach literackich:  „Teatr jednego wiersza”, „Literatura i dzieci – W świecie wyobraźni”
6. Międzybiblioteczna wymiana informacji  o zasobach biblioteki publicznej/ pedagogicznej (katalogi on-line) informowanie uczniów.
7. Międzybiblioteczna wymiana informacji o imprezach promujących czytelnictwo (plakaty)



III. Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas spotkań z rodzicami.

Podczas zebrań z rodzicami wychowawcy uwzględnili tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży.

IV. Zorganizowanie w ciągu roku szkolnego wydarzeń promujących czytelnictwo z udziałem uczniów

UDZIAŁ W OGÓLNOPOLSKICH   AKCJACH

- Tydzień Bibliotek (maj 2019) pod hasłem #Biblioteka (konkursy plastyczne, spotkania, lekcje biblioteczne, turniej czytelniczy, quizy)
- XVIII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom (czerwiec 2019)
- Ogólnopolska Akcja Masowego Czytania „Jak nie czytam, jak czytam” (czerwiec 2019)
- Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania (wrzesień 2019)
- udział w programie „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków” zainicjowanego przez sieć sklepów Biedronka
- Światowy Dzień Pluszowego Misia

  SPOTKANIA Z ŻYWYM SŁOWEM - LITERATURA I TEATR

- spektakl teatru Bazyl z Rzeszowa „Calineczka”
- spektakl grupy teatralnej SOKiS w Chorzelowie „Zagubione bajeczki”
- spektakl w Samorządowym Centrum Kultury w Mielcu Kieleckiego Teatru Lektur „Szalone bajeczki z Dziadunia Teczki”
- spektakl teatru Bazyl z Rzeszowa „Kot w butach”
- spektakl teatru Bazyl z Rzeszowa „Legenda o Smoku Wawelskim”
- spektakl teatru Bazyl z Rzeszowa „Baśń rosyjska”
- spektakl teatru Bazyl z Rzeszowa „Królowa Śniegu”

FORMY TEATRALNE PRZYGOTOWANE PRZEZ UCZNIÓW


- „Wiosna na świecie”
- „Żegnaj więc bałwanku drogi”
- „Przygoda niegrzecznej żabki”

SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM

Samuelem Kempskim „Opowieści o Afryce”
 

UDZIAŁ W KONKURSACH

- udział w gminnym konkursie czytania ze zrozumieniem „Przez czytanie do sukcesu”
- zorganizowanie gminnego konkursu wiedzy ogólnej dla uczniów klas starszych „Jeden z dziesięciu”
- udział w XIV edycji Powiatowego Konkursu Literackiego uczniów klas starszych „Tu wszędzie jest moja mała Ojczyzna”
- „1000 powodów, by czytać” udział w ogólnopolskim konkursie Empiku promującym czytelnictwo
- Udział w Podkarpackim Konkursie Literatura i Dzieci „W świecie wyobraźni”
- Konkursy szkolne (konkurs opowiadania legend europejskich, pięknego czytania)


O KSIĄŻCE NA WYCIECZCE

- Mielec – Muzeum regionalne (warsztaty „Jak powstała książka”, poznanie legend związanych z Mielcem)
- Mielec (zwiedzanie nowootwartego gmachu Miejskiej Biblioteki Publicznej, wypożyczalni, czytelni oraz zwiedzanie wystawy Twórców Ziemi Mieleckiej)
- Kraków (Udział w lekcji muzealnej ,,Namaluj mi bajkę. Legendy, baśnie i mity w obrazach Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku)
- Góry Świętokrzyskie (Oblęgorek) śladami Henryka Sienkiewicza
 



V. Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej.

1.     „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”  (kl. I – III)
2.    „Kto powiedział, że czytanie może być przykrym obowiązkiem”?  (kl. VI a,b)
3.     "W świecie twórczości J. Tuwima". (kl. III.)
4.    „W świecie mitów i mitologii” (kl. V)
5.    „Czytanie rozwija wyobraźnię” (kl. I - III)
6.    „Niezwykły bohater literacki” (kl. VII)
7.    „Kto czyta książki, żyje podwójnie” (kl. VIII)
8.    Książka moim przyjacielem (kl. I)
9.    Czytanie naszą codziennością (kl. II)
10.    Świat baśniowych postaci, skrzatów i stworów w powieściach fantastycznych (kl. VI c)
11.    Odkryj świat komiksu (kl. IV)
12.    Już czytam (kl. I)
 
 
VI. Dostosowanie organizacji pracy biblioteki szkolnej do potrzeb uczniów, w szczególności umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych letnich.

1. Dostosowanie godzin otwarcia biblioteki do potrzeb uczniów: przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych, w czasie trwania zajęć oraz po skończonych zajęciach.
2. Możliwość wypożyczenia księgozbioru podręcznego do domu (szczególnie uczniowie dojeżdżający)
3. Wypożyczanie uczniom książek (większej liczby)na okres ferii, wakacji oraz przerw świątecznych.

VII. Uwzględnienie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.

1. Zakup książek o tematyce: niepełnosprawności fizycznej, psychicznej i nieuleczalnych chorób”.
2. Zakup książek na temat terapii w nauczaniu, wychowaniu- „Bajkoterapia”.
3. Zakup książek: wiersze, opowiadania, rymowanki logopedyczne.
4. Zakup książek z dużymi literami, bogato ilustrowanych  ułatwiających naukę czytania, zakup książek rozwijających zainteresowania uczniów (ilustrowane leksykony, encyklopedie tematyczne).
5. Realizacja projektu edukacyjnego „Czytanie rozwija wyobraźnię”.



Dziękujemy P. Elżbiecie Fudali za zapewnienie folii i okładek samoprzylepnych
do oprawy wszystkich książek.
A.K.

 



 

 
Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer

Wolontariat


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Laboratoria przyszłości

logotyp-laboratoria.png - 16.13 Kb

MAPA KULTURY

 

KOMISJA EUROPEJSKA


 

FRSE

Erasmus+

eTwinning

KOŁO MUZYCZNE


 

KOŁO EKOLOGICZNE

 

WERSJE JĘZYKOWE

GOŚCIMY

Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości