E-learning

 

NASZE SUKCESY

 

SOCRATES


 

WAŻNE STRONY

























Bezpieczna Szkoła

http://bezpieczna-szkola.com/bezpieczna-szkola-2012-i-tura.html

BIP

SONDA

Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
 
Sadzenie drzewek i krzewów owocowych PDF Drukuj Email
 
Członkowie Szkolnego Koła Ekologicznego, pod czujnym okiem niezastąpionych opiekunek: p. Jadwigi Korzec i p. Lidii Kutrybały wykonali już piąte,( ostatnie) zadanie w ramach Ogólnopolskiej Akcji Ekologicznej „Florek”.
Wiemy wszyscy, że jesteśmy częścią środowiska naturalnego i ponosimy odpowiedzialność za jego stan. Ponosimy odpowiedzialność za wodę, powietrze, glebę, rośliny, zwierzęta oraz za przyszłe pokolenia. Przypominamy sobie o tym, chociażby organizując różnorodne akcje ekologiczne, obchodząc np. Światowy Dzień Ziemi- w tym roku szczególnie poświęcony znaczeniu i roli lasów w życiu człowieka i całego przyrodniczego świata. W pierwotnym lesie przeważały rośliny pokarmowe (m.in. drzewa owocowe). Rośliny pokarmowe zostały przeniesione do obszaru rolnego, a ekosystemy zostały ich w zasadzie pozbawione. Najsilniej tę zmianę odczuwają zwierzęta dziko żyjące, pozbawione pokarmu. Każdy typ środowiska roślinnego musi mieć w sobie silne grupy roślin pokarmowych, które są bazą żywieniową dla zwierząt i ludzi. Świadomi tego, że sadzenie drzewek i krzewów owocowych nie tylko podnosi możliwości pokarmowe, ale także korzystnie wpływa na bioróżnorodność i estetykę krajobrazu postanowiliśmy przystąpić do działania. Z małymi problemami- bo już troszkę za późno, zdążyliśmy zakupić piękne sadzonki: trzy drzewka owocowe i krzak czarnej porzeczki. Pełni zapału- bo to przecież ,, Florkowe” drzewka, przystąpiliśmy do działania. Wzięliśmy ze sobą narzędzia ogrodnicze, nasze sadzonki oraz wodę i udaliśmy się na teren w pobliżu budynku naszej szkoły. Miejsce do sadzenia odpowiednie- przy ogrodzeniu szkoły, nie przeszkadzają nikomu, a powinny cieszyć swoim widokiem i przypominać nam o malutkim, jednak naszym wkładzie w realizację programu Pawła Pietrzyka: nasadzenia drzew i krzewów owocowych w Polsce. Na samym początku naszej pracy chłopcy wykopali cztery , odpowiedniej głębokości dołki. Musiały być one na tyle duże, aby korzenie sadzonej rośliny spoczywały w nich swobodnie. Następnie ustawiliśmy sadzonki w dołkach, równomiernie rozkładając ich korzenie, obsypując ziemią i obficie je podlewając. Gdy woda i pierwsze warstwy gleby spełniły swoje zadanie, zasypywanie dołków zostało dokończone, a teren obok nowych, pięknych roślin wyrównany. Byliśmy dumni z naszej pracy, gdyż tym oto sposobem na terenie naszej szkoły zostały zasadzone dwie jabłonki, śliwka i czarna porzeczka.
Oczywiście nie poprzestaliśmy na sadzeniu drzewek i krzewów owocowych. Wykonaliśmy także poradniki , w których znalazły się informacje na temat sadzenia i pielęgnacji roślin sadowniczych. Przebieg realizacji tego zadania został udokumentowany na zdjęciach, które można obejrzeć w galerii.
Dominika Przywara, kl. III a
 

 
Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer

Wolontariat


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Laboratoria przyszłości

logotyp-laboratoria.png - 16.13 Kb

MAPA KULTURY

 

KOMISJA EUROPEJSKA


 

FRSE

Erasmus+

eTwinning

KOŁO MUZYCZNE


 

KOŁO EKOLOGICZNE

 

WERSJE JĘZYKOWE

GOŚCIMY

Naszą witrynę przegląda teraz 36 gości